امید کردستانی کیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
امید کردستانی کیست؟
نوشته شده در شنبه 9 آذر 1392
بازدید : 527
نویسنده : صادق خضری

 اميد كردستاني در سال 1963 به دنيا آمد و اكنون43 سال دارد. اميد مدرك كارشناسي مهندسي برق خود را از دانشگاه ايالتي سن خوزه اخذ كرد و همچنين داراي مدرك كارشناسي ارشد در رشته مديريت بازرگاني از دانشگاه استانفورد است. وي پس از اتمام دانشگاه كارش را در بخش بازاريابي، مديريت توليد و مسئوليت بخش تجاري شركت‌هاي مهم بين‌المللي آغاز كرد. از اولين شركت‌هايي كه وي در آنجا استخدام شد مي‌توان به نام هيولت پكارد(HP) وDO3 اشاره كرد.

كردستاني پس از اين دو شركت كارش را در بخش فروشOEM نت اسكيپ آغاز كرد و طي دوره چهار ساله كه در آن شركت حضور داشت، مسئوليت بر قراري ارتباطات تجاري با شركت‌هايي چون سيتي بانك (بزرگترين بانك آمريكا)، آمريكن آن لا‌ين، سايت آمازون، اينتل و اكسايت را بر عهده داشت.
وي داراي سابقه اي بيش از 12 سال در زمينه فناوري سطح بالا‌ در شركت‌هاي پيشروي اينترنتي مانند نت اسكيپ است و همچنين سمت نايب رئيس بخش توسعه شركت و فروش را بر عهده داشت و توانست بازده مالي اين شركت را در عرض 12 ماه از 88 ميليون دلا‌ر به بيش از 200 ميليون دلا‌ر برساند.كردستاني پس از مديريت بسيارعالي خود در نت اسكيپ از طرف مديران گوگل دعوت به همكاري شد و در بهار سال 1999 به اين شركت پيوست تا عنوان دوازدهمين نايب رئيس ارشد بخش فروش و عملكرد جهاني گوگل را در كارنامه كاري خود ثبت كند.با توجه به تجربه طولا‌ني، كردستاني مي‌دانست كه تبليغات برجسته و نا گهاني مناسب نيستند، پس با ارايه ليستي قيمت تبليغات آن لا‌ين در گوگل را قانونمند كرد. بر طبق طرح جديد كردستاني زمانيكه كاربر واژه‌اي را براي جستجو وارد مي‌كند اسپانسرهاي مرتبط در صفحه به نمايش در مي‌آيد.كردستاني بر اين باور است كه اينگونه برقراري ارتباط با كاربر بهترين اثر را بر جا خواهد گذاشت. وي حتي يكبار پيشنهاد چند ميليون دلا‌ري را به دليل عدم ارتباط با سياست‌هاي وي نپذيرفت و مشتر يان ثابت كردستاني استراتژي وي را قبول دارند و سال‌ها است كه با وي در تماس هستند.به گفته كردستاني كار در شركت گوگل يكي از سخت‌ترين دوره‌هاي كاري وي بوده است و اكنون 90 فروشنده تحت مديريت وي كار مي‌كنند و با توجه به اينكه مقداري سهام اين شركت به وي تعلق دارد كردستاني تمام تلا‌ش خود را در راه موفقيت گوگل به كار مي‌گيرد.مجله تايم در گزارشي درباره اميد كردستاني مي‌نويسد: اكثر افراد جهان با گوگل قويترين موتور جستجوگر جهان آشنا هستند. شما مي‌توانيد با تايپ كردن يك كلمه به جهان ارتباطات وارد شويد.در حال حاضر اين سايت روزانه 200 ميليون كاربر دارد و تنها يك سايت اينترنتي ساده نيست، آن سوي فعاليت گوگل يك تجارت جهاني جاي گرفته است و با توجه به اين نحوه تجارت سهام گوگل يكي از معتبرترين سهام‌هاي وال استريت محسوب مي‌شود.مديران گوگل سودمالي هنگفت خود را مديون اميد كردستاني هستند كسي كه براي اولين بار پيشنهاد تبليغ در اين سايت را عنوان كرد و با تلا‌ش وي گوگل به يكي از مهمترين سايت‌هاي تبليغات در جهان تبديل شد و در 18 ماه اول حدود يكصد هزار تبليغ تجاري در اين سايت درج شد. گوگل تا پايان سال 2005 ميلا‌دي حدوديك ميليون دلا‌ر از طريق آگهي‌هاي تجاري درآمد داشته است.تايم ادامه مي‌دهد كه قبل از ورود كردستاني به جمع مديران گوگل اين شركت به سختي مي‌توانست درآمدي داشته باشد اما با مديريت بي‌نظير كردستاني گوگل همچنان به روند صعودي خود ادامه خواهد داد.اميد كردستاني در اينباره مي‌گويد: در گوگل ما بيشتر به كيفيت فكر مي‌كنيم تا درآمد زيرا براي ما درآمد طولا‌ني مدت مهم است نه اينكه فقط براي مدت زمان كوتاهي مشتري داشته باشيم.كارمندان شركت كامپيوتري گوگل به كردستاني لقب پادشاه تبليغات اينترنتي داده‌اند و در ميان صدها كارمند گوگل فقط اميد كردستاني چهره جهاني دارد.
اميد كردستانى بيش از 12 سال سابقه در سرمايه گذارى و مصرف تكنولوژى سطح بالا، به همراه نقش كليدى در بخش پيشگام اينترنت شركت Netscape Communications را داراست.

ايشان به عنوان معاون رييس فروش و توسعه تجارى در شركت Netscape باعث شد تا اين شركت در يك سال 88 ميليون دلار و 200 ميليون دلار را در 18 ماه فقط از وب سايت خود حاصل نمايد.
كردستانى به شركت Netscape به عنوان مسيول فروشهاى OEM ملحق شد در حالى كه ايشان مسيوليتهايى را در شركتهايى مانند Citibank، AOL، Amazon، Intuit، Travelocity، Intel، @Home، eBay، و Ecite را داشت. پيش از Netscape نيز ايشان به عنوان مدير تبليغات و بازاريابى در شركتهاى 3DO Company، Go Corporation و HP را داشت.
كردستانى يك مدرك MBA را نيز از دانشگاه Standford و ليسانس مهندسى خود را نيز از دانشگاه San Jose Stat دريافت كرده است
اميد كردستاني، نايب رييس دپارتمان فروش و بازاريابي شركت گوگل از سياست‌هاي اين شركت دفاع كرد و اعلام كرد كه گوگل نگران فشارها و چالش‌هايي كه از سوي مايكروسافت برمي‌خيزند، نيست.
اين مدير ارشد و ايراني الاصل شركت گوگل كه در همايش وب 2 در شهر سانفرانسيسكو سخنراني مي‌كرد بر سخت‌گيري و دقت مديران ارشد گوگل و وسواس آنها در زمينه كيفيت عملكرد اين سايت تاكيد كرد و افزود: لري پيج، يك از مديران ارشد گوگل كه خود از مخترعين اين موتور جستجو است، مرتبا كيفيت كار آن را از طريق كامپيوتر شخصي خود آزمايش مي كند و مواردي همچون سرعت نمايش نتايج جستجو (پس از ارسال درخواست كاربر) و نيز ميزان ارتباط نتايج جستجو با كلمات كليدي درخواستي كاربر را بررسي مي‌كند.
به گفته كردستاني، به رغم آنكه گوگل هم‌اكنون محبوب‌ترين و قدرتمندترين موتور جستجوي اينترنت است اما لري پيچ هيچ‌گاه از عملكرد اين موتور جستجو ابزار رضايت كامل نكرده و همواره بر بهبود مداوم كيفيت تمامي خدمات اينترنتي ارائه شده توسط اين شركت اصرار دارد.
كردستاني در خصوص رقابت گوگل با مايكروسافت خاطرنشان ساخت: اگرچه شركت مايكروسافت به عنوان بزرگترين توليدكننده نرم‌افزار در جهان همواره گوگل را يكي از جدي‌ترين رقباي خود خوانده، اما مسئولان گوگل هيچ‌گاه از بابت فشارهاي مايكروسافت احساس نگراني نكرده و تنها به رضايت كاربران و خدمت به آنها توجه مي‌كنند.

اميد كردستاني

 

كردستاني همچنين اعلام كرد به رغم آنكه گوگل در ماه‌هاي اخير در زمينه‌هايي به غير از جستجوي اينترنتي وارد فعاليت شده، اما هيچ‌گاه خواهان حذف و يا تضعيف شركتهاي كوچك فعال در آن زمينه‌ها نبوده و مانع از گسترش نوآوري‌هاي ساير شركتهاي كوچكتر نشده‌است.

يك روز پيش از سخنراني اميد كردستاني، مديرعامل ياهو از سياست هاي گوگل انتقاد كرده و تلويحا از بابت تلاش اين شركت براي تبديل شدن به يك پورتال تمام عيار همچون ياهو اظهار ناخشنودي كرده بود.
"اميد كردستاني" نايب رييس بخش فروش و بازاريابي و توسعه تجاري قدرتمندترين موتور جستجوي اينترنتي جهان، "گوگل"، از سخت‌گيري و دقت عمل مديران بلند پايه گوگل و وسواس بيش از حد آنها در زمينه كيفيت عملكرد اين موتور جستجو خبر داد.
به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، "كردستاني" در همايش "وب "۲/۰ (  (Web 2.0در شهر سانفرانسيسكوي آمريكا اظهار داشت كه "لري پيج" موسس و يكي از بلندپايه‌ترين مديران فعلي "گوگل" مرتبا اين موتور جستجو را در رايانه شخصي خود مورد آزمايش عملي قرار داده و مواردي نظير سرعت فهرست كردن اطلاعات پس از درخواست جستجوي كاربر و همچنين ميزان ارتباط نتايج جستجو با كلمات كليدي درخواستي كاربر را بررسي مي‌كند.
به گفته "كردستاني"، به رغم آنكه "گوگل" هم‌اكنون محبوب‌ترين و قدرتمندترين موتور جستجوي اينترنت است اما "پيچ" به عنوان بلندپايه‌ترين مدير "گوگل"، هيچ‌گاه از عملكرد اين موتور جستجو ابزار رضايت كامل نكرده و همواره بر بهبود مداوم كيفيت تمامي خدمات اينترنتي ارائه شده توسط اين شركت اصرار مي‌ورزد.
اين كارشناس ايراني‌الاصل شركت "گوگل" افزود: درحالي كه شركت "مايكروسافت" به عنوان بزرگترين توليدكننده نرم‌افزار در جهان همواره "گوگل" را يكي از جدي‌ترين رقباي خود خوانده، اما مسئولان "گوگل" هيچ‌گاه از بابت فشارهاي مايكروسافت احساس نگراني نكرده و تنها به رضايت كاربران و خدمت به آنها توجه مي‌كنند.
"كردستاني" همچنين اعلام كرد به رغم آنكه "گوگل" در ماه‌هاي اخير در زمينه‌هايي به غير از جستجوي اينترنتي وارد فعايت شده، اما هيچ‌گاه خواهان حذف و يا تضعيف شركتهاي كوچك فعال در آن زمينه‌ها نبوده و مانع از گسترش نوآوري‌هاي ساير شركتهاي كوچكتر نشده‌است.
آخرين آمارهاي جمع‌آوري شده توسط كارشناسان اينترنتي نشان مي‌دهد هم‌اكنون حدود  ۴۵/۹درصد از تمامي موارد جستجوي اينترنت توسط موتور جستجوي "گوگل" انجام مي‌گيرد.
"گوگل" هم‌اكنون علاوه بر خدمات موتور جستجوي خود، خدمات پست الكترونيك "جي‌ميل" با بالاترين گنجايش صندوق پست الكترونيك در ميان ساير خدمات ايميل رايگان، خدمات مسنجر و تلفن اينترنتي "گوگل تاك"، خدمات رايگان وب لاگ، خدمات رايگان ارائه تصاوير و نقشه‌هاي ماهواره‌اي و بسياري خدمات متنوع ديگر را ارائه ميكرد.


اميد كردستانى، معاون رييس فروش و توسعه تجارى:

omid kordestaniاميد كردستانى بيش از 12 سال سابقه در سرمايه گذارى و مصرف تكنولوژى سطح بالا، به همراه نقش كليدى در بخش پيشگام اينترنت شركت Netscape

Communications را داراست. ايشان به عنوان معاون رييس فروش و توسعه تجارى در شركت Netscape باعث شد تا اين شركت در يك سال 88 ميليون دلار و 200 ميليون دلار را در 18 ماه

فقط از وب سايت خود حاصل نمايد.

كردستانى به شركت Netscape به عنوان مسيول فروشهاى OEM ملحق شد در حالى كه ايشان مسيوليتهايى را در شركتهايى مانند Citibank، AOL، Amazon، Intuit، Travelocity، Intel،

@Home، eBay، و Ecite را داشت. پيش از Netscape نيز ايشان به عنوان مدير تبليغات و بازاريابى در شركتهاى 3DO Company، Go Corporation و HP را داشت. 

تصاوير:



:: موضوعات مرتبط: امید کردستانی , ,
:: برچسب‌ها: امید کردستانی کیست , امیدکردستانی , مدیرارشد گوگل ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
همای رحمت در تاریخ : 1394/7/29/xtra335 - - گفته است :
سلام
خیلی خوشم اومد از آقای کردستانی
کاش میشد با ایشون صحبت کنم و راهنمایی بخام

پاسخ:سلام متاسفانه فعلا هیچ راهی نیست


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: